• Μανταρίνια μυρωδάτα!

    Μανταρίνια μυρωδάτα!

    Μια από τις πιο όμορφες μυρωδιές της εποχής, με ιστορία 3.000 ετών

    Λέγεται ότι τα μανταρίνια πήραν το όνομά τους από τους Μανδαρίνους, τους ανώτερους κρατικούς λειτουργούς της κινεζικής αυτοκρατορίας, εξαιτίας του χρώματος που είχαν οι στολές τους. Η καταγωγή τους τοποθετείται πιθανότατα στη βορειοανατολική Ινδία, όπου άρχισαν να εξελίσσονται ως ένα είδος άγριας πορτοκαλιάς, πριν από περίπου 3.000 χρόνια.

    Το ταξίδι σε όλο τον κόσμο

    Από την Ινδία, τα μανταρίνια “ταξίδεψαν” στην Κίνα κι από εκεί με τη σειρά τους σε ολόκληρο τον κόσμο! Τα πρώτα μανταρίνια έφτασαν στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Αγγλία, από την Κίνα, το 1805. Από την Αγγλία το υπέροχο αυτό φρούτο ήρθε στην Ιταλία, από όπου διαδόθηκε στις άλλες μεσογειακές χώρες και στη Β. Αφρική. Το μανταρίνι ταξίδεψε στην Αυστραλία τη δεκαετία του 1820, ενώ στις Η.Π.Α. εισήχθη κατά τη δεκεατία του 1840 – αρχικά στη Νέα Ορλεάνη κι έπειτα στη Φλόριντα και στην Καλιφόρνια.

    Η Κίνα σήμερα είναι η μεγαλύτερη παραγωγός και καταναλώτρια χώρα μανταρινιών στον κόσμο, με περισσότερους από 12 εκατομμύρια τόνους να συλλέγονται κάθε χρόνο.

    Γιατί να φας μανταρίνι;

    Γιατί μας δίνει, όπως όλα τα εσπεριδοειδή, βιταμίνη C – ένα από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά και σύμμαχος της υγείας μας. Το μανταρίνι και οι παραλλαγές του (κλημεντίνες, satsuma, tangor) είναι πλούσια σε καροτενοειδή. Επίσης, το μανταρίνι ενισχύει τον οργανισμό μας με κάλιο, βιταμίνη Α και μειώνει την αρτηριακή μας πίεση, μας προσφέρει νάτριο, πρωτεΐνες, ασβέστιο, μαγνήσιο και φολικό οξύ.

    Σύμφωνα με ιαπωνική έρευνα που διεξήχθη το 2006, η κατανάλωση μανταρινιού μειώνει την πιθανότητα να εμφανίσει κάποιος καρκίνο του ήπατος, καρδιοπάθειες, εγκεφαλικό επεισόδιο και διαβήτη.

    Το μανταρίνι, λοιπόν, θεωρείται ιδανικό σνακ, μιας και η θερμιδική του αξία είναι σχεδόν αμελητέα: με μόνο 45-50 θερμίδες, αποκομίζουμε όλα τα οφέλη από την κατανάλωσή του!

    Ραντεβού… στο μανάβικο των Flora!