• Πώς θα καταψύξετε υγιεινά τα φαγητά σας

    Πώς θα καταψύξετε υγιεινά τα φαγητά σας

    Η κατάψυξη είναι μια υγιεινή μέθοδος διατήρησης των τροφίμων, χωρίς συντηρητικά. Κι ενώ φαίνεται εύκολη στη χρήση της, αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν σημαντικοί κανόνες υγιεινής και ασφάλειας που πρέπει να τηρούνται, προκειμένου να διασφαλίσουμε την υγεία μας. Δείτε τι πρέπει να προσέξετε:

    Σιγουρευτείτε ότι η θερμοκρασία στον καταψύκτη σας είναι η ενδεδειγμένη. Όσο πιο χαμηλή είναι η θερμοκρασία, τόσο καλύτερη είναι η διατήρηση. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να είναι σίγουρα κάτω από –18 βαθμούς Κελσίου.

     Όταν έρθει η ώρα της απόψυξης ποτέ μην την κάνετε στον πάγκο της κουζίνας. Αυτή η μέθοδος θα μπορούσε να επιφέρει την ταχεία ανάπτυξη βακτηριδίων. Ο σωστός τρόπος είναι η σταδιακή απόψυξη στη συντήρηση, όλη τη νύχτα.

     Τα μαγειρεμένα αποφάγια πρέπει να μπουν στην κατάψυξη μέσα σε δύο ώρες για να αποτραπεί η ανάπτυξη βακτηριδίων.

     Τα ωμά κρέατα, τα σκληρά κίτρινα τυριά, τα ψάρια και το ψωμί πρέπει να κόβονται σε μικρότερα κομμάτια και μετά να τυλίγονται σφιχτά (σε μεμβράνη τροφίμων και μετά σε χασαπόχαρτο ή αλουμινόχαρτο).

     Τα μέσα αποθήκευσης –γυάλινα δοχεία με καπάκι, πλαστικά δοχεία, πλαστικές σακούλες και μεμβράνες– πρέπει να είναι κατάλληλα για την κατάψυξη. Αν είναι δυνατόν, πρέπει να αφαιρέσετε τον αέρα όσο καλύτερα γίνεται.

     Μην ξαναπαγώνετε τρόφιμα που έχουν ξεπαγώσει!

     Μην ξεχνάτε: Η κατάψυξη δεν καταστρέφει τα βακτήρια στα τρόφιμα, αλλά σταματά τον πολλαπλασιασμό τους. Η χαμηλή θερμοκρασία διατηρεί απλώς τα τρόφιμα περισσότερο από ό,τι εάν φυλάσσονται στο ψυγείο.

     

    → Δείτε κι αυτό: Πώς γίνεται σωστά το ξεπάγωμα του κρέατος;