• Τα φρούτα του χειμώνα

    Τα φρούτα του χειμώνα

    Η φύση προνόησε ώστε ακόμα και στα κρύα του χειμώνα να έχουμε στη διάθεσή μας πολλά φρούτα, αυτούς τους μικρούς διατροφικούς “θησαυρούς” που μας ενισχύουν με θρεπτικά και ωφέλιμα συστατικά και θωρακίζουν την υγεία μας! Ποια είναι, λοιπόν, τα πιο θρεπτικά φρούτα του χειμώνα;

    Πορτοκάλια

    Τα νόστιμα και ζουμερά πορτοκάλια είναι τα πιο χαρακτηριστικά φρούτα αυτής της εποχής! Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμινών –κυρίως C–, καθώς και αντιοξειδωτικών ουσιών όπως β-καροτένιων και φυτικών ινών. Έχουν αντιβακτηριδιακή και αντιγριπική δράση και προσφέρουν υψηλή προστασία απέναντι στις ιώσεις και στις φλεγμονές.

    Ακτινίδια

    Έχουν την περισσότερη βιταμίνη C από οποιοδήποτε άλλο φρούτο, καλύπτοντας πάνω από το 100% των ημερήσιων αναγκών μας. Περιέχουν επίσης κάλιο, που ουδετεροποιεί την επίδραση του νατρίου, μαγνήσιο, φώσφορο και μας προσφέρουν –εκτός από αντιμικροβιακή προστασία–πολλές φυτικές ίνες.

    Μήλα
    milo

    Τα αγαπημένα μήλα είναι καλή πηγή φυτικών ινών (που βρίσκονται κυρίως στη φλούδα), βιταμινών όπως Α και C, καθώς και αντιοξειδωτικών συστατικών, κυρίως φλαβονοειδών. Προσφέρουν προστασία από τις επιβλαβείς συνέπειες των ελεύθερων ριζών και βοηθούν στην πρόληψη ασθενειών, ενώ έχουν επίσης αντιγηραντική και αγχολυτική δράση.

    Μπανάνες

    Τις μπανάνες τις βρίσκουμε ευτυχώς στη χώρα μας όλες τις εποχές! Είναι εξαιρετική πηγή καλίου, ενός σημαντικού συστατικού των κυττάρων και των σωματικών υγρών που παίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, στη λειτουργία των μυών και του νευρικού συστήματος. Οι μπανάνες προσφέρουν επίσης βιταμίνη C, μέταλλα όπως χαλκό, μαγνήσιο και μαγγάνιο, και φυτικές ίνες. Οι μπανάνες αποτελούν εξαιρετικό σνακ που τονώνει τον οργανισμό μας και του δίνει ενέργεια πριν από την άσκηση.

    ΜανταρίνιαΜανταρίνια

    Όπως όλα τα εσπεριδοειδή, τα μυρωδάτα μανταρίνια μάς προσφέρουν βιταμίνη C – ένα από τα ισχυρότερα αντιοξειδωτικά που προστατεύουν την υγεία μας! Επίσης, τα μανταρίνια ενισχύουν τον οργανισμό μας με κάλιο, βιταμίνη Α και μειώνουν την αρτηριακή μας πίεση.

    Ρόδια

    Ένα φρούτο που έχει τη δική του μοναδική γεύση και είναι πλούσιο σε βιταμίνες (C, A, Ε, φυλλικό οξύ), σίδηρο, κάλιο και φυτικές ίνες! Τα ρόδια περιέχουν σε μεγάλη ποσότητα το αντιοξειδωτικό πουνικαλαγίνη, το οποίο δεσμεύει τις ελεύθερες ρίζες, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, ενώ προστατεύει παράλληλα από τη νόσο του Πάρκινσον και το Αλτσχάιμερ. Το ρόδι συνδέεται επίσης με την πρόληψη συγκεκριμένων μορφών καρκίνου, όπως του προστάτη και του παχέος εντέρου.

    Γκρέιπφρουτ

    Τα γκρέιπφρουτ είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, β-καροτένιο και στο ισχυρό αντιοξειδωτικό λυκοπένιο. Επίσης, παρέχουν περίπου του 52% της Συνιστώμενης Ημερήσιας Πρόσληψης βιταμίνης C. Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι η ναρινγενίνη, ένα φλαβονοειδές που περιέχεται στα γκρέιπφρουτ, συμβάλλει στην αποκατάσταση του DNA στα κατεστραμμένα καρκινικά κύτταρα, σε περίπτωση καρκίνου του προστάτη.

     

    You have Successfully Subscribed!