• Διατροφή στην παραλία

    Διατροφή στην παραλία

    Το καλοκαίρι είναι εδώ και οι διακοπές των περισσότερων τώρα ξεκινούν! Με τη διατροφή στην παραλία όμως τι θα γίνει; Σίγουρα η ανεμελιά μπορεί να οδηγήσει να χάσουμε τον έλεγχο των θερμίδων, που σημαίνει επιπλέον βάρος. Και αυτό είναι κάτι που δε θέλουμε να σκεφτόμαστε.

    Να έχετε κατά νου ότι το καλοκαίρι έχει τόσο ανάλαφρη διάθεση που χρειάζεται αρκετά γεύματα και σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας χωρίς λίπος με λίγες θερμίδες, αρκετό νερό και άφθονα φρούτα. Και φυσικά δε μιλάμε για δίαιτα!

    1. Περιορίστε όσο γίνεται οτιδήποτε έχει να κάνει με junk food. Έχοντας αφαιρέσει άχρηστες θερμίδες, γλιτώνετε το σώμα σας από περιττό λίπος.
    2. Μειώστε τα «κακά» λιπαρά. Βούτυρο, τηγανισμένο λάδι, μαργαρίνες και κορεσμένα λιπαρά σάς προτείνουμε να τα ελαττώσετε σημαντικά. Κλινικοί διαιτολόγοι αναφέρουν ότι η κατανάλωση λιπαρών τροφών σε περιβάλλον αυξημένης θερμοκρασίας μπορεί να εξαντλήσει τον οργανισμό.
    3. Προτιμήστε την πρωτεΐνη. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε πρωτεΐνη όχι μόνο αυξάνει τη μυϊκή μάζα σε συνδυασμό με συχνή άσκηση, αλλά βοηθά αρκετά και στο κάψιμο λίπους, δημιουργώντας το αίσθημα του κορεσμού.
    4. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ. Η μπύρα, τα αναψυκτικά και τα διάφορα καλοκαιρινά ροφήματα, όπως κοκτέιλ που επιλέγονται στην παραλία σε συνδυασμό με αλμυρές τροφές όπως ξηρούς καρπούς και πατατάκια, δίνουν αρκετές θερμίδες, προκαλώντας αφυδάτωση, καθώς αυξάνουν τη διούρηση.
    5. Προτιμήστε φυσικούς χυμούς και αρκετά φρούτα, αφού είναι πλούσια σε νερό και εξασφαλίζουν σωστή ενυδάτωση στον οργανισμό, καθώς και λαχανικά. Είναι πηγές βιταμινών, κυρίως φυλλικού οξέος, καλίου και βιταμίνης C, δεν έχουν λίπος και πρωτεΐνες, αλλά είναι και χαμηλά σε θερμίδες καθώς περιέχουν υδατάνθρακες που ανεβάζουν τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, με αποτέλεσμα το αίσθημα του κορεσμού.
    6. Δώστε προσοχή στη ζάχαρη και ιδιαίτερα στην κατανάλωση παγωτών. Δύο μπάλες παγωτό δίνουν περίπου 200 θερμίδες και, ανάλογα με το περιεχόμενό τους (σοκολάτα, παρφέ κτλ), ακόμα περισσότερες. Είναι λοιπόν προτιμότερο να επιλέγονται γρανίτες ή τα παγωτά τύπου που περιέχουν λιγότερες θερμίδες περίπου 90-120 kcal/τεμάχιο.
    7. Άφθονο νερό. Η μη επαρκής λήψη του όχι μόνο μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση –ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες–, αλλά εμποδίζει και τις διαδικασίες λιποδιάλυσης.

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΣΝΑΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ:

    • Ένα τοστ με ψωμί πολύσπορο, με μία φέτα τυρί χαμηλά λιπαρά και μια φέτα γαλοπούλα βραστή και ένα φρούτο επιλογής.
    • Ένα γιαούρτι 2% με λίγο μέλι και λίγους ξηρούς καρπούς ανάλατους η με ένα φρούτο.
    • Μια φρουτοσαλάτα (αν είναι εφικτό).
    • 2-3 κρακεράκια ολικής αλέσεως με μια φέτα τυρί του τοστ και μια ντομάτα ή 2-3 φρυγανιές με ντομάτα και τυρί.
    • Αν είναι διαθέσιμη, μια σαλάτα επιλογής με 2 παξιμάδια.
    • Μια μπάρα δημητριακών και 2 φρούτα ή ένα φυσικό χυμό.
    • Ένα κουλούρι ολικής αλέσεως με σουσάμι και ένα ποτήρι φυσικό χυμό.
    • 1 παγωτό χαμηλά λιπαρά τύπου (light) και αργότερα 2 φρούτα.

    Με αυτές τις συμβουλές στην τσάντα θαλάσσης σας θα απολαύσετε τις καλοκαιρινές σας διακοπές χορτάτοι και υγιείς, διατηρώντας τη γραμμή σας!