• Συμβουλές για υγιές δέρμα

    Συμβουλές για υγιές δέρμα

    Το πρώτο σημάδι που αφήνει ο χρόνος στο πέρασμά του είναι στο δέρμα μας!

    Το δέρμα μας ζυγίζει περίπου 4 κιλά και συμβάλλει στη διατήρηση της σωστής θερμοκρασίας στο σώμα, προλαμβάνει την αφυδάτωση, μας προστατεύει από επιβλαβείς περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως τα βακτήρια, η σκόνη και η ηλιακή ακτινοβολία, προστατεύει τα όργανα από μηχανικές βλάβες (π.χ. ένα χτύπημα) και τέλος, μέσω των αισθήσεων, μας βοηθάει να αντιλαμβανόμαστε τα ερεθίσματα γύρω μας.

    Αυτό που εμείς όμως έχουμε κατά νου είναι μόνο αυτό που βλέπουμε – κάτι που είναι επίσης σημαντικό, βέβαια, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της εξωτερικής μας εμφάνισης.

    Για όλους αυτούς τους εμφανείς και αφανείς λόγους χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή από μέρους μας!

    Καθαρισμός

    Πλένετε το πρόσωπό σας δύο φορές την ημέρα, εκτός και αν μεσολαβεί κάποια έντονη άσκηση ή δραστηριότητα, με χλιαρό νερό (το καυτό ή το παγωμένο νερό ξηραίνει το δέρμα) και απαλό σαπούνι, κάνοντας απαλό μασάζ. Αποφύγετε τα ισχυρά σαπούνια επιλέγοντας ήπια καθαριστικά. Μετά το πλύσιμο ή το μπάνιο, στεγνώστε με μία απαλή, βαμβακερή πετσέτα, χωρίς να το τρίβετε.

    Ενυδατώστε το ξηρό δέρμα. Αν το δέρμα σας είναι ξηρό, χρησιμοποιήστε μια ενυδατική κρέμα που ταιριάζει στον τύπο σας. Για τη φροντίδα του δέρματός σας, να χρησιμοποιείτε τα κατάλληλα προϊόντα που ταιριάζουν με τον τύπο του δέρματός σας και δεν περιέχουν ισχυρές χημικές ουσίες και απορρυπαντικά.

    Απαραίτητη είναι η αφαίρεση του make up για να προστατευθεί το δέρμα, αλλά κυρίως η περιοχή γύρω από τα μάτια.

    Extra tip: Κάνετε τακτικά απολέπιση. Η τακτική απολέπιση (μια φορά την εβδομάδα) απομακρύνει τα νεκρά κύτταρα του δέρματος και φέρνει στην επιφάνεια ένα νέο, απαλό και λείο δέρμα. Με την αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος που προκαλεί, μπορεί επίσης να βελτιώσει και την εμφάνισή του.

    Ξύρισμα

    Άντρες, προσοχή! Αποφεύγετε το ξύρισμα με το που θα ξυπνήσετε. Μισή ώρα αργότερα είναι καλύτερα, αφού το δέρμα γίνεται πιο σφριγηλό. Για να αποφύγετε τους ερεθισμούς, μην τεντώνετε το δέρμα όταν ξυρίζεστε, και μην πιέζετε πολύ τις λεπίδες στο δέρμα. Για καλύτερα αποτελέσματα, απλώστε την κρέμα ξυρίσματος, λοσιόν ή τζελ πριν από το ξύρισμα, ενώ αν το δέρμα σας ερεθίζεται εύκολα, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο after shave (ΧΩΡΙΣ οινόπνευμα) ή κάποια ενυδατική κρέμα για μετά το ξύρισμα.

    Το ξύρισμα πρέπει να γίνεται κατά την φορά που αναπτύσσονται οι τρίχες και όχι κόντρα. Για τις γυναίκες ισχύει το ίδιο για τα υπόλοιπα μέρη του σώματος.

    Διατροφή

    Τρώτε άφθονα φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και άπαχες πρωτεΐνες.

    Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε Ωμέγα-3. Τα λιπαρά οξέα βοηθούν στη μείωση των φλεγμονών, εξαλείφουν την ξηρότητα, μειώνουν την εμφάνιση των ρυτίδων και υποστηρίζουν τη δομή του δέρματός σας. Η βιταμίνη Κ και το σελήνιο, που βρίσκεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και σε αρκετές κρέμες του εμπορίου, θα σας βοηθήσει να απαλλαγείτε από τους γνωστούς μαύρους κύκλους γύρω από τα μάτια που οφείλονται στην κακή λειτουργία των τριχοειδών αγγείων. Το σελήνιο μειώνει τις βλαβερές επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας στην επιδερμίδα και συμβάλλει στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών. Επίσης, πίνετε τουλάχιστον 6 με 8 ποτήρια νερό την ημέρα. Το νερό είναι απολύτως απαραίτητο στο να διατηρήσει το δέρμα σας ενυδατωμένο και να εμποδίσει την εμφάνιση ρυτίδων και των στιγμάτων.

    Προστατέψετε το δέρμα σας από τον ήλιο

    Η παρατεταμένη έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία είναι από τους κύριους παράγοντες γήρανσης του δέρματος. Αδιαμφισβήτητα, ο ήλιος αποτελεί πηγή ζωής, ωστόσο η αλόγιστη έκθεση στον ήλιο μπορεί να προκαλέσει ρυτίδες, κηλίδες και άλλα δερματικά προβλήματα. Για πιο ολοκληρωμένη προστασία από τον ήλιο χρησιμοποιήστε αντηλιακό και αποφεύγετε να εκτίθεστε μεταξύ 10 π.μ. έως τις 2 μ.μ., όταν οι ακτίνες του ήλιου είναι ισχυρότερες (διαβάστε εδώ για τη σωστή χρήση των αντηλιακών προϊόντων).

    Ξεκούραση

    Να κοιμάστε αρκετά. Ο ύπνος αναπλάθει το δέρμα και βοηθά για να αποφύγετε την εμφάνιση πρηξίματος και μαύρων κύκλων γύρω από τα μάτια σας, καθώς και φλεγμονές ή άλλα προβλήματα.

    Κάπνισμα

    Κόψτε το κάπνισμα ή έστω ελαττώστε το. Το κάπνισμα μειώνει το οξυγόνο στο δέρμα και το κάνει να φαίνεται γερασμένο, ενώ οι επαναλαμβανόμενες εκφράσεις του προσώπου όταν καπνίζετε συμβάλλουν στην πρόκληση των ρυτίδων, κυρίως γύρω από το στόμα. Επίσης όσοι καπνίζουν έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν ακμή.

    Η υγεία της επιδερμίδας μας περνάει από απλές, καθημερινές συμβουλές. Να θυμάστε ότι τα γονίδια θα παίξουν και αυτά τον ρόλο τους!